Könyv: Az ifjúság jövője és az iskola
Pedagógia
|
|
||||||||||||||||||||||
Oktatáspolitikánk tervezése bonyolult, sokrétű megfontolásokat igénylő feladat. Szorosan összefügg a népgazdaság és ágazatainak fejlődésével, azok távlati munkaerőigényével, a munkaerő struktúrájának alakulásával. Az intenzív fejlődés új követelményeket támaszt a munkaerő-politikával szemben, és a létszám struktúra gyors változása még az olyan évtizedes kategóriák tartalmát is alapvetően átalakítja, mint például a szakmunkás-fogalom. Jelentős változásokon ment keresztül az átlagmunkás társadalmilag szükséges iskolázottsága, ez pedig kihat többek között a betanulás idejére is. Az áttekintendő fejlesztési távlatok messze túlmutatnak a távlati tervidőszak keretein, hiszen a nemzetközi tapasztalatok szerint egy iskolareform előkészítése, végrehajtása és az egyes iskolatípusok fejlesztési célkitűzéseinek teljes megvalósítása 2-5 évtizedet igényel. A könyvben felvetett kérdések vitatottak; aktualitásukat az adja, hogy a legutóbbi időben megkezdődött a népgazdaság munkaerő-állományának és szakmai struktúrájának távlati tervezése. Emellett állami és pártszerveink napirendre tűzték a magyar közoktatás helyzetének vizsgálatát. A könywel a szerző a most folyó távlati tervezési-elemzési munkához kíván hozzájárulni. Álláspontját a tervezés egyik lehetséges változataként közli. | |||||||||||||||||||||||
Ön most egy antikvár könyvet tekint meg, amelynek szerzője Dr. Fekete György, címe pedig Az ifjúság jövője és az iskola. A könyv megvásárolható a Holló és Társa Antikvárium üzleteiben. Kattintson ide, ha meg kívánja tekinteni az összes könyvet, amelynek írója Dr. Fekete György. Kattintson ide, ha az összes könyvet meg kívánja tekini, amelynek a címe Az ifjúság jövője és az iskola. Ezt az antikvár állapotú könyvet 1972-ben adta ki a(z) kiadó. |